לתפוחי האדמה יש מקום מיוחד, ביחס לירקות האחרים שקיימים. תפוח אדמה הוא ירק השורש פופולרי בכל רחבי העולם,  מבוגרים וגם ילדים אוהבים צ'יפס. הירק הזה מוגש לארוחת ערב כמעט בכל משפחה. עם זאת, בהתחשב בכך שהתזונה של העוסקים בספורט וצפייה בדמותם מרמזת על מגבלות מסוימות, התכונות וההשפעה של תפוחי האדמה על מבנה הגוף מעניינים ספורטאים רבים, כולל חובבים.

תוֹכֶן

  • 1 מהם החסרונות של תפוחי אדמה?
  • 2 היתרונות של תפוחי אדמה לפיתוח גוף
  • 3 כיצד אוכלים תפוחי אדמה בפיתוח גוף
  • 4 מנה עם תפוחי אדמה לספורטאים

מה החסרונות של תפוחי אדמה?

בפיתוח גוף, תפוחי אדמה כלולים בתזונה של פחמימות. אנשים רבים אוהבים את איכויות הטעם של יבול השורש, אך לא מומלץ להיסחף עם יבול הירקות. תפוחי אדמה מכילים ריכוז גבוה של עמילן. הייחודיות שלו היא שבכניסה לגוף הוא הופך לגלוקוז ומעורר עלייה ברמת הסוכר בדם.

ירק השורש נחשב לפחמימה פשוטה. זה לא עושה את זה דומה לסוכר או ממתקים אחרים. השילוב של תפוחי אדמה ושומנים הופך את הירק למאכל יעיל לקידום הצטברות שומן תת עורי, שזו בהחלט לא המטרה שאליה שואף שרירן. ה"מסוכן "ביותר לדמות נחשב לתפוחי אדמה, המטוגנים בשמן שומני, כמו גם צ'יפס.

היתרונות של תפוחי אדמה לפיתוח גוף

את ירקות השורש יש לאכול במידה. מומלץ לכלול אותו בתזונה כאשר מפתח גוף בונה מסת שריר. זה לא אומר שניתן לצרוך את הירק בכל צורה שהיא. שיטת ההכנה היא קריטית. כדאי לוותר על צ'יפס לטובת מבושל, אפוי, צלוי, וגם במדים.

זה מאפשר לך לא להרוות את הירק בשומן מזיק ולשמר חומרים שימושיים:

  • סִיב;
  • אֶשׁלָגָן;
  • זַרחָן;
  • סִידָן;
  • חומצה אסקורבית (ויטמין C).

כאשר הספורטאי מתייבש, יש להגביל את כמות תפוחי האדמה הנצרכים למינימום. אנשים ששמו לעצמם למטרה לאבד את כמות השומן המרבית צריכים לנטוש את ירק השורש, ולהעדיף פחמימות מורכבות בצורה של כוסמת ואורז.

איך אוכלים תפוחי אדמה בפיתוח גוף

סיווג תפוחי האדמה כפחמימות מהירות מותנה. על מנת להשיג את התועלת המרבית, אך לא לפגוע בדמות, מומלץ לאכול את הירק בבוקר, כאשר הגוף צריך לחדש במהירות את עתודות האנרגיה שלו ולדכא תהליכים קטבוליים. ירק השורש מראה תכונות דומות כאשר הוא נצרך לאחר האימון. עדיף לשלב תפוחי אדמה עם מוצרי חלב, דגים ובשר.

תפוחי אדמה צעירים הם המועילים ביותר. הוא מכיל הכי הרבה ויטמינים ומינרלים. יבול השורש הישן מאבד כמעט את כל הרכב היקר שלו. לכן, הירק נצרך בצורה הטובה ביותר צעיר. עם זאת, בעת בחירת תפוחי אדמה, הם שמים לב לא רק לזמן "הקציר". אל תקנו את הירק מחוות לא ידועות, מכיוון שחקלאים חסרי מצפון יכולים להאביק את תפוחי האדמה בכימיקלים כדי להגדיל את גודלם.

מנה עם תפוחי אדמה לספורטאים

כמובן שאפשר לבשל תפוחי אדמה בווריאציות שונות, אך בהתחשב במאזן החומרים המזינים, כלומר היחס בין חלבונים, שומנים, פחמימות. על הירק לשמור על הכמות המרבית האפשרית של ויטמינים, מינרלים וסיבים. הוא מבושל, אפוי, צלוי, מבושל.

אם עדיפים תפוחי אדמה מבושלים, מומלץ להגיש אותם עם בשר וסלט. מומלץ לקחת בשר חזיר, עגבניות, פלפלים, בצל, מלפפונים. מנה אחת של מנה זו מכילה כ- 500 קק"ל. BJU יהיה תלוי לחלוטין בכמות הבשר ותפוחי האדמה שנלקחים, אך בממוצע, חלבון יכיל 25-30, שומנים-15-20, פחמימות-35-45 גרם. מנה זו אידיאלית לחידוש האנרגיה לאחר אימון אינטנסיבי.