פרוקטוז: יתרונות ופגיעה

Фруктоза

החלפת סוכר רגיל בפרוקטוז היא טרנד שכיח למדי כיום הנהוג על ידי אנשים מודרניים רבים. לגבי פחמימות, פרוקטוז הוא חומר מתוק מאוד שיכול להפוך לחלופה לסוכר, אך הצדקה ושימושיות של צעד כזה דורשת התייחסות וניתוח מפורט יותר.

הגוף צריך פחמימות. הם הכרחיים לתהליכים מטבוליים, התרכובות הקלות ביותר לעיכול ביניהן הן חד סוכרים. יחד עם פרוקטוז, גלוקוז, מלטוז וסכרידים טבעיים אחרים, יש גם אחד מלאכותי שהוא סוכרוז.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

מדענים חקרו מקרוב את ההשפעה של חד -סוכרים על גוף האדם מאז הרגע שבו התגלו. הן נשמעות ההשפעה המורכבת והן המאפיינים החיוביים והשליליים של חומרים אלה.

תוֹכֶן

  • 1 תכונות ייחודיות של פרוקטוז
  • 2 מהם היתרונות והנזקים של פרוקטוז?
  • 3 פרוקטוז בסוכרת
  • 4 גלוקוז ופרוקטוז
  • 5 פרוקטוז וסוכר – מה עדיף?

תכונות ייחודיות של פרוקטוז

Отличительные свойства фруктозы

Отличительные свойства фруктозы

המאפיין העיקרי של החומר הוא קצב הספיגה על ידי המעיים. הוא איטי למדי, כלומר נמוך מזה של הגלוקוז. עם זאת, ההתדרדרות היא הרבה יותר מהירה.

גם תכולת הקלוריות שונה. חמישים ושישה גרם פרוקטוז מכילים 224 קילוקלוריות, אך המתיקות המורגשת מצריכה של כמות זו דומה לזו של 100 גרם סוכר המכיל 400 קילוקלוריות.

לא רק שהכמות ותכולת הקלוריות של פרוקטוז פחות מסוכר נדרשים כדי לחוות טעם מתוק באמת, אלא גם את ההשפעה שיש לה על האמייל. זה הרבה פחות הרסני.

לפרוקטוז יש את המאפיינים הפיזיים של חד סוכרי חד אטומי והוא איזומר גלוקוז, כלומר לשני החומרים הללו יש הרכב מולקולרי דומה, אך מבנה מבני שונה. הוא נמצא בכמות קטנה בסוכרוז.

הפונקציות הביולוגיות של פרוקטוז דומות לאלה של פחמימות. הוא משמש את הגוף בעיקר כמקור לאנרגיה. כאשר הוא נספג, פרוקטוז מסונתז לשומנים או לגלוקוז.

לקח הרבה זמן למצוא את הנוסחה המדויקת לפרוקטוז. החומר עבר בדיקות רבות ורק לאחר אישור הותר לשימוש. פרוקטוז נוצר במידה רבה כתוצאה ממחקר צמוד על סוכרת, בפרט, מחקר השאלה כיצד תוכל "לגרום" לגוף לעבד סוכר ללא שימוש באינסולין. זו הייתה הסיבה העיקרית לכך שמדענים החלו לחפש תחליף שאינו דורש עיבוד אינסולין.

הממתיקים הראשונים נוצרו על בסיס סינתטי, אך עד מהרה התברר שהם גורמים הרבה יותר נזק לגוף מאשר סוכרוז רגיל. התוצאה של מחקרים רבים הייתה גזירת נוסחת הפרוקטוז, שהוכרה כאופטימלית ביותר.

בקנה מידה תעשייתי החלו לייצר פרוקטוז לאחרונה יחסית.

סוכר מול פרוקטוז! האם אתה יכול לאכול יותר מדי פירות?

Отличительные свойства фруктозыСахар vs Фруктоза! Можно ли объедаться фруктами?
צפה בסרטון זה ביוטיוב

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

מהם היתרונות והנזקים של פרוקטוז?

Отличительные свойства фруктозы

Какую пользу и вред приносит фруктоза

בניגוד למקביליו הסינתטיים, שנמצאו כמזיקים, פרוקטוז הוא חומר טבעי השונה מסוכר לבן רגיל, המתקבל מגידולי פירות וגרגרים שונים, כמו גם מדבש.

ההבדל נוגע, קודם כל, לתכולת הקלוריות. כדי להרגיש מלא מממתקים, אתה צריך לאכול כפול סוכר מפרוקטוז. זה משפיע לרעה על הגוף ומאלץ את האדם לצרוך הרבה יותר ממתקים.

יש צורך בפרוקטוז במחצית מהכמות, מה שמפחית באופן דרמטי את מספר הקלוריות, אך השליטה כאן חשובה. אנשים שרגילים לשתות תה עם שתי כפות סוכר, בדרך כלל מכניסים כמות דומה של התחליף למשקה, ולא כף אחת. זו הופכת להיות הסיבה לרוויה של הגוף עם ריכוז גבוה עוד יותר של סוכר.

לכן צריכת פרוקטוז, למרות העובדה שהוא נחשב למוצר אוניברסלי, נחוצה רק במידה. זה חל לא רק על מי שסובל ממחלת סוכרת, אלא גם על אנשים בריאים. ההוכחה לכך היא כי השמנת יתר בארצות הברית קשורה בעיקר להתמכרות יתר לפרוקטוז.

האמריקאים צורכים לפחות שבעים ק"ג ממתיקים בשנה. פרוקטוז מתווסף לסודה, לאפות, לשוקולד ולמוצרי מזון אחרים בארצות הברית. כמות דומה של תחליף סוכר, כמובן, משפיעה לרעה על מצב הגוף.

אל תטעו מהתוכן הקלורי הנמוך יחסית של פרוקטוז. יש לו ערך תזונתי נמוך, אך הוא אינו תזונתי. החיסרון של הממתיק הוא ש"רגע הרוויה "עם מתיקות מתרחש כעבור זמן מה, מה שיוצר את הסיכון לצריכה בלתי מבוקרת של מוצרים עם פרוקטוז, מה שמוביל להתנפחות הקיבה.

אם משתמשים בפרוקטוז בצורה נכונה, זה מאפשר לך לרדת במשקל במהירות. הוא מתוק בהרבה מסוכר לבן, מה שתורם לצריכת ממתקים פחותה, וכתוצאה מכך לירידה בתכולת הקלוריות של הדיאטה. במקום שתי כפות סוכר, הכניסו רק אחת לתה. במקרה זה, ערך האנרגיה של המשקה הופך להיות פי שניים פחות.

באכילת פרוקטוז, אדם אינו חווה רעב או תשישות, מוותר על סוכר לבן. הוא יכול להמשיך לנהל את אורח חייו הרגיל ללא כל הגבלה. האזהרה היחידה היא שאתה צריך להתרגל לפרוקטוז ולצרוך אותו בכמויות קטנות. בנוסף ליתרונות הנתון, ממתיק מפחית את הסבירות לעששת בשיניים ב -40%.

מיצים מוכנים מכילים ריכוז גבוה של פרוקטוז. יש בערך חמש כפות לכוס. ואם אתה שותה את המשקאות האלה באופן קבוע, הסיכון לפתח סרטן פי הטבעת עולה. עודף ממתיק מאיים על סוכרת, לכן לא מומלץ לשתות יותר מ -150 מיליליטר מיצי פירות מסחריים ביום.

כל עודף סוכר יכול להשפיע לרעה על בריאותו וצורתו של אדם. זה חל לא רק על תחליפי סוכר, אלא גם על פירות. אי אפשר לאכול מנגו ובננה בעלי גליקמיה גבוהה ללא שליטה. פירות אלה צריכים להיות מוגבלים בתזונה שלך. ירקות, לעומת זאת, אפשר לאכול שלוש או ארבע מנות ביום.

פרוקטוז בסוכרת

Отличительные свойства фруктозы

Фруктоза при сахарном диабете

בשל העובדה שלפרוקטוז יש אינדקס גליקמי נמוך, הוא מקובל על אלו הסובלים מסוכרת תלויה באינסולין מסוג 1. עיבוד הפרוקטוז דורש גם אינסולין, אך ריכוזו נמוך פי חמישה מאשר לפירוק הגלוקוז.

פרוקטוז אינו עוזר להוריד את ריכוז הסוכר, כלומר אינו מתמודד עם היפוגליקמיה. זאת בשל העובדה שכל המוצרים המכילים חומר זה אינם גורמים לעלייה בסכרידים בדם.

הסובלים מסוכרת מסוג 2 סובלים מהשמנת יתר ויכולים לצרוך לא יותר מ -30 גרם תחליפי סוכר ביום. חריגה מהנורמה הזו כרוכה בבעיות.

גלוקוז ופרוקטוז

Отличительные свойства фруктозы

Глюкоза и фруктоза

אלה שני הממתיקים הפופולריים ביותר. טרם נמצאו הוכחות חד משמעיות איזה ממתיקים אלה עדיפים, ולכן השאלה נשארת פתוחה. שני התחליפים לסוכר מגורען הם מוצרי פירוק של סוכרוז. ההבדל היחיד הוא שפרוקטוז מתוק מעט.

בהתבסס על קצב הספיגה האיטי יותר שיש לפרוקטוז, מומחים רבים מייעצים לתת לו עדיפות על פני גלוקוז. זה נובע מהרוויה של רמת הסוכר בדם. ככל שזה קורה לאט יותר, כך נדרש פחות אינסולין. ואם הגלוקוז זקוק לנוכחות אינסולין, פירוק הפרוקטוז מתרחש ברמה האנזימטית. זה גם מבטל עליות הורמונליות.

פרוקטוז אינו יכול להתמודד עם רעב פחמימות. רק גלוקוז יכול להיפטר מגפיים רועדות, הזעה, סחרחורת, חולשה. לכן, כאשר אתה חווה התקף של רעב פחמימות, אתה צריך לאכול מתיקות.

חתיכת שוקולד אחת מספיקה לייצב את מצבך עקב כניסת גלוקוז לדם. אם פרוקטוז קיים במתיקות, לא יבוא שיפור דרמטי ברווחה. סימנים של מחסור בפחמימות ייעלמו רק לאחר זמן מה, כלומר כאשר הממתיק נספג בדם.

זה, לדברי תזונאים אמריקאים, הוא החיסרון העיקרי של פרוקטוז. חוסר השובע לאחר צריכת ממתיק זה מעורר אדם לצרוך כמות גדולה של ממתקים. וכדי שהמעבר מסוכר לפרוקטוז לא יביא נזק, עליך לשלוט בקפדנות בצריכה של האחרונה.

פרוקטוז וגלוקוז חשובים לגוף. הראשון הוא תחליף הסוכר הטוב ביותר, והשני מסיר רעלים.

פרוקטוז וסוכר – מה עדיף?

הדבר החשוב ביותר: סוכר או פרוקטוז

Отличительные свойства фруктозыО самом главном: Сахар или фруктоза
צפה בסרטון זה ביוטיוב

למי שרוצה לרדת במשקל, פרוקטוז הוא כלי מצוין המאפשר לך לא לדאוג לעצמך לצורך במתוקים, להמשיך ולנהל אורח חיים רגיל פעיל. העיקר הוא לקחת בחשבון שהוא רווי לאט, לשלוט במינונים המשמשים.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
איגור 14 ביוני 2017

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

הוסף תגובה

Отличительные свойства фруктозыavatar
Отличительные свойства фруктозыavatar
מִנוּי
הרשם ל
הערות חדשות עונה להערתך