דיאטותדיאטות הרזיה

יסודות מזון בריא בתקופת ההנקה

ירידה במשקל עד 2 ק"ג תוך 7 ימים.
תכולת הקלוריות היומית הממוצעת היא 1500 קק"ל.

בריאותו של תינוק שזה עתה נולד תלויה במידה רבה בתזונת האם במהלך ההיריון. על מנת שלתינוק יהיה מספיק חלב אם, המהווה מקור שאין לו תחליף לוויטמינים וחומרים מזינים, יש לחשוב היטב גם על מערכת התזונה של האם לאחר הלידה.

יסודות מזון בריא בתקופת ההנקה:
חלב אם נוצר ממרכיבים של פלזמה בדם, הרכבו תלוי ישירות בתזונת האישה. חומרים החודרים לזרם הדם ואז חודרים לחלב וגורמים לתגובה כזו או אחרת אצל התינוק. לרוב, התזונה של אמא משפיעה על מערכת העיכול ועל הופעת תגובות אלרגיות. אי אפשר לומר אילו מאכלים יגרמו לתגובה, ולכן, מהימים הראשונים לחיי התינוק, מומלץ לאישה להקפיד על תזונה היפואלרגנית.
יחד עם זאת, הדיאטה המיועדת לאם מניקה צריכה להיות מגוונת, להעשיר בירקות ופירות טריים, המכילה את כל הוויטמינים והסיבים הדרושים. המטרה של כל אישה היא להגדיל לא את כמות החלב אלא את איכותו. זה בכלל לא הכרחי לאכול "לשניים", כפי שסבתות אכפתיות מייעצות, להפך, אתה צריך לאכול במתינות, שכן אכילת יתר, למרות שהיא לא פוגעת בתינוק, תביא אי נוחות לאם, קילוגרמים מיותרים. לא ישאיר אותך לחכות. אך מנות גדולות אינן משפיעות על כמות החלב ואיכותו.

יסודות מזון בריא בתקופת ההנקה

מוצרים חובה:

הדיאטה לאם מיניקה היא אחד הנושאים השנויים במחלוקת ביותר בתחום הרפואה והתזונה. עדיין קיימות חילוקי דעות לגבי תדירות האכלה, השפעת חלב אם על עבודת מערכת העיכול של התינוק ואחרים. אין ספק שהתפריט של אישה סיעודית צריך להיות מגוון ולכלול את כל מה שאתה צריך:

  1. מוצרי חלב מותססים טריים לא יותר מ -4% שומן. רצוי לחמם את החלב לפני השימוש.
  2. בשר רזה – בקר, עגל, הודו. הבשר מאודה או נאכל מבושל.
  3. דגנים ללא גלוטן – כוסמת, אורז, תירס.
  4. פסטה.
  5. ירקות. יש לציין כי ירקות טריים רבים מובילים להיווצרות גז ולעיתים נדירות משתמשים בהם בתזונה. לאמהות מיניקות, אלה מאודים מתאימים יותר: הם ישמרו על איכויות שימושיות, ויפעלו על המעיים הרבה יותר רכים.
  6. פירות וגרגרים – טריים (בכמויות קטנות), במשקה פירות, לפתן, מאפים.
  7. נוזל – תה שחור וירוק חלש, תה צמחים (ישנם מיוחדים לאמהות מיניקות), קומפוט, מים מטוהרים ללא גז. מומלץ לצרוך לפחות 2 ליטר נוזלים ביום: כמות החלב המיוצר תלויה בכך.

המוצרים המפורטים מהווים בסיס לתזונה היפואלרגנית, אשר הרופאים ממליצים להקפיד על עשרת הימים הראשונים לחיי הילוד.

אם חלב מגיע במהירות ויש הרבה ממנו, ניתן להפחית מעט את נפח הנוזל. מהיום העשירי לאחר הלידה, עליך להוסיף 0.5 כוסות, ולהביא עד 1.5-2 ליטר עד סוף החודש. כל הזמן הזה, עקוב אחר מצב השד: עליו להיות ללא כאבים ורכים.

תפריט דוגמה למספר ימים:
לא קשה להרכיב תפריט תזונה מגוון לאמהות מיניקות: מספיק לכלול מזון "מותר" בתזונה, ולהעשיר אותו בהדרגה ברכיבים חדשים. גודל המנה נקבע באופן עצמאי, אך עדיף אם הוא אינו עולה על 400 גרם.

↑ אפשרות אחת

ארוחת בוקר. גבינת קוטג 'עם יוגורט טבעי; תה ירוק.
ארוחת צהריים. סלט פירות או פירות טריים וגרגרים.
אֲרוּחַת עֶרֶב. מרק מרק בשר רזה; פסטה עם הודו מבושל או מבושל; פריכיות דגנים מלאים או קרקרים; קומפוט, משקה פירות או תה חלש.
חטיף אחר הצהריים. לחם עם גבינה; לִפתָן.
אֲרוּחַת עֶרֶב. תבשיל ירקות; שתיית יוגורט.

↑ אפשרות שתיים

ארוחת בוקר. דייסת כוסמת על מים (אם אין לתינוק תגובה, הדייסה מבושלת בחלב); טוסט עם גבינה; תה ירוק.
ארוחת צהריים. פירות, ירקות, פירות יער.
אֲרוּחַת עֶרֶב. מרק ירקות במרק בשר (ניתן להוסיף מעט דגני בוקר); בשר רזה מבושל.
חטיף אחר הצהריים. קפיר עם עוגיות.
אֲרוּחַת עֶרֶב. גבינת קוטג; שתיית תה או פירות.

↑ אפשרות שלוש

ארוחת בוקר. דייסת כוסמת (אפשר להוסיף חלב מבושל); תה ירוק.
ארוחת צהריים. גבינת קוטג '(מותר להכניס לתוכה פירות יער, פירות יבשים, בננה); תה צמחים.
אֲרוּחַת עֶרֶב. בורשט במרק בשר (בהתחלה לשים לא יותר מדי כרוב); לִפתָן.
חטיף אחר הצהריים. קומפוט או תה חלש עם עוגיות.
אֲרוּחַת עֶרֶב. חֲבִיתָה; תה ירוק.

התזונה לאמהות מיניקות מאפשרת חטיף קל בין הארוחות הכולל אוכל בריא. אמא לא צריכה להרגיש רעבה, כך שגם בלילה אתה יכול לשתות תה וטוסטים, במיוחד אם התינוק נולד לאחרונה ולעתים קרובות מבקש שד.
עובדה מעניינת: אחד האמצעים היעילים ביותר להחזרת ההנקה הוא ג'לי מלכותי. התרופה Apilak Grindeks, המכילה 10 מ"ג ג'לי מלכותי טבעי, תספק לגוף את כל הוויטמינים והמקרו והמיקרו אלמנטים הדרושים לשמירה על חיוניות ועזרה מקיפה לגוף. הוא מכיל חומרים בעלי ערך זהה לחלב אם: חלבונים, שומנים, פחמימות, קבוצת ויטמינים (A, C, B1, B2 B3, B5 B6, B12, E, K, חומצה פולית), מקרו ומיקרו אלמנטים (סידן, ברזל, זרחן, אבץ, מגנזיום, נתרן, אשלגן).
Apilak Grindeks הוכח קלינית כיעיל בטיפול בהיפוגלקטיה על ידי גירוי עדין של הפרשת חלב אצל נשים הסובלות מבעיה זו.

יסודות מזון בריא בתקופת ההנקה

המלצות כלליות:

במהלך ההנקה יש צורך ליטול כל תרופה, כולל קומפלקסים של ויטמינים, רק לאחר התייעצות עם רופא. רבים מהם עוברים לחלב אם ועלולים לגרום לתגובה לא רצויה אצל תינוקך.
מזונות הגורמים לנפיחות אצל אמהות משנים את הרכב הדם, ולכן את הרכב חלב אם. הילד, ככל הנראה, יסבול גם מביטויים דומים. עם זאת, בהיעדר ביטויים אצל האם, ניתן לצרוך את המוצרים מבלי לדאוג לקוליק מוגבר.

אם מיניקה יכולה וצריכה לאכול ממתקים. נצרכים פחמימות בתהליך ייצור החלב, למחסור תהיה השפעה מזיקה על הכמות, במיוחד אם האם מקפידה על תזונה היפואלרגנית. חתיכת שוקולד, הממתק האהוב עליכם, לחמניה מתוקה יעזרו לכם. דבר נוסף הוא שעליך לדעת מתי לעצור ולא להחליף את ארוחת הבוקר בקופסת שוקולדים.
מוצר חדש בתזונה של אם מיניקה "נבדק" בהכרח: חתיכה קטנה נאכלת בבוקר ומעקב אחר תגובת התינוק. בהיעדר אי נוחות, החלק מוכפל מדי יום. אין להכניס לדיאטה יותר ממוצר חדש בשבוע.

אמא יפה בפני עצמה, לכן לא כדאי להתאמץ מאוד להחזיר צורה מיד לאחר הלידה. אם מיניקה נכנסת במהירות לכושר עם תזונה נכונה, מכיוון שהגוף משקיע הרבה מאמצים וכוח לייצור חלב. הקילוגרמים שנצברו במהלך ההריון ייעלמו אם תיצמדו למערכת שנבחרה, וכדי להדק את השרירים, מומלץ לבצע לפחות סט תרגילים מינימלי.

מאמרים בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button