דיאטותדיאטות הרזיה

דיאטת דלעת

דלעת היא ירק טעים ובריא במיוחד. זה שימש במשך זמן רב להכנת מנות תזונתיות ומזינות שונות. כל מיני דייסות מיוצרות מדלעת, אפויות פשטידות, מכינים פירה, מיצים, מרקים וסלטים.
הדלעת מתאימה לצריכה, גם גולמית וגם מבושלת. דלעת גולמית היא השימושית ביותר מכיוון שהיא מכילה רשימה ענקית של ויטמינים בעלי ערך (קבוצות B, C, A, E, PP, K, T וכו '), מינרלים (סידן, אשלגן, פלואור, ברזל, מגנזיום, נחושת, וכו ') וכו'), ביופלבנואידים וכו '.

בתהליך העיבוד נהרסים חלק מהתרכובות השימושיות, ולכן כל כך מעריכים מיצי דלעת טריים. הם מצוינים לנדודי שינה, לחץ עצבי, חומציות מוגברת של הקיבה.

לפקטינים המרכיבים דלעת יש השפעה מחייבת על חומרים רעילים שונים (כולסטרול ורעלים), מה שהופך את הדלעת לחומר ניקוי מצוין.

עיסת דלעת עשירה בסיבים צמחיים, המסייעים בוויסות הצואה וממריצים את תנועתיות המעיים, המהווים בסיס לעיכול מעולה ולמניעת עצירות.

למרות הרכב כה עשיר, דלעת שייכת למאכלים דלי קלוריות, המאפשרת להשתמש בה בדיאטות שונות. אז, עבור 100 גרם של ירק זה אין יותר מ 26 קק"ל. יחד עם זאת, נתח החלבון הוא כ -1.2 גרם, פחמימות הן כ -7.5 גרם, ושומן הוא 0.1 גרם בלבד. כמעט כל מסת הדלעת היא מים עם מינרלים וויטמינים מומסים בתוכה (עד 90%).

דלעת מצוינת למניעת מחלות כלי דם ולב, דלקת במערכת המין, לחיזוק כללי של הגוף. מתכונים לתרופות עממיות מראים את היעילות של דלעת לרעילות נשים הרות (כתרופות נוגדות חום) ולהגברת הטון של מערכת הרבייה הגברית.

על בסיס דלעת נערכו ימי צום רבים ושיטות הרזיה, הנפוצה ביותר היא דיאטת הדלעת.

במהלך דיאטת הדלעת תוכלו להוריד עד שבעה עד שמונה קילוגרמים (תלוי בחומרת התפריט היומי ובפעילות גופנית סדירה).

התוויות נגד דיאטת הדלעת: מחלות המעי הגס או הדק, הקיבה (בשלב החריף), הנקה ובמהלך ההריון, זקנים וילדות, בריאות מוחלשת (לאחר הצטננות, שפעת וזיהומים אחרים).

דיאטת הדלעת נמשכת שבועיים. במהלך תקופה זו, מומלץ לצרוך כמות מספקת של נוזלים: תה ירוק ולא מתוק, מינרלים או מי שתייה רגילים.

שבועיים של דיאטה מחולקים לבלוקים. כל בלוק מורכב מארבעה ימים. דיאטת הדלעת מתחילה מהיום הראשון, לאחר שמגיע סוף היום הרביעי, החסימה מתחילה מחדש, כלומר חוזרת ליום הראשון. זה חוזר על עצמו במשך שבועיים. לא מומלץ לעקוב אחר הדיאטה זמן רב יותר (לגבי התוויות נגד אפשריות, כדאי להתייעץ עם דיאטנית או רופא).

תפריט משוער לדיאטת הדלעת למשך ארבעה ימים

היום הראשון

ארוחת בוקר: דייסת דלעת ללא תוספת סוכר (דלעת שקולפה בעבר חתוכה לקוביות קטנות, הרתיחו במים כחצי שעה, הוסיפו לדלעת שלוש כפות מהדגנים האהובים עליכם (סולת לא מומלצת) והשאירו על האש למשך 30 דקות נוספות) , מנת דייסה – 250 גרם, סלט דלעת ואגסים (150 גרם).

ארוחת צהריים: מרק מחית דלעת טרי (200 גרם תפוחי אדמה ודלעת חתוכים לסורגים, מוסיפים קרקרים לבנים מוכנים, מלח ומבשלים במעט מים. ואז משפשפים במסננת ומבשלים בליטר חלב עד שהם רכים, מנת מרק – 300 מ"ל.

ארוחת ערב: קדירה של משמשים ודלעת מיובשים (חותכים 150 גרם דלעת טרייה לקוביות קטנות ומטגנים בשמן צמחי, מוסיפים 150 גרם משמשים יבשים קצוצים, שמים הכל בתבנית עמוקה, מוסיפים 50 מ"ל חלב וכ -5 גרם קמח. , מפזרים פירורי לחם שיפון קצוצים, אופים עד מוכנות), מנה – 250 גרם.

יום שני

ארוחת בוקר: פנקייק דלעת (הרתיחו דלעת חתוכה לקוביות מראש ושפשפו דרך מסננת דקה מאוד, מדללים עם חלב חם, מוסיפים ביצה, קמח ומעט מלח, מטגנים בלי שמן במחבת מיוחדת), מנה – 200 גרם.

ארוחת צהריים: דלעת ממולאת בסגנון רומני (חותכים דלעת קטנה לשני חלקים, מקלפים וממלאים בפלפל גרוס קצוץ, קישואים, עגבניות, בצל קצוץ דק ושום, מפזרים גבינה מגוררת דלת שומן ופירורי לחם, אופים עד למכרז), מנה – 300 גרם.

ארוחת ערב: דלעת, אננס ותפוחים, אפויים עם שזיפים מיובשים (250 גרם).

היום השלישי

ארוחת בוקר: חותכים 150 גרם תפוחים ודלעת לרצועות קטנות, מפזרים מיץ ליים, מוסיפים כפית אגוזים טחונים, מגישים 250 גרם.

ארוחת צהריים: מרק במרק עוף עם דלעת (מרתיחים חזה עוף, קוצצים דק, מוסיפים רצועות דלעת, גזר ותפוח אדמה אחד, מלח ועשבי תיבול), מנת מרק – 300 מ"ל.

ארוחת ערב: דלעת אפויה בסיר (דלעת מקולפת מהעור נחתכת לחתיכות קטנות, מפוזרת בכמות קטנה של ונילין ומשאירה למשך חמש עשרה דקות, ואז מכניסים את הדלעת המוכנה לסיר, שמנת מוזגת ומכניסה לתנור. למשך שעה אחת, נצרך מקורר), מנה – 250 גרם.

היום הרביעי

ארוחת בוקר: דייסת דלעת (מקלפים את הדלעת מעור עבה ועיסה, מבשלים על אש נמוכה (נמוכה מאוד) למשך 30 דקות, מוסיפים שתי כפות גריסי דוחן שטופים ומשאירים על הכיריים לחצי שעה נוספת), מנה – 250 גרם.

ארוחת צהריים: נסג'ין – פשטידת דלעת אוסטית (מגררים 200 גרם דלעת על פומפיה בינונית, מוסיפים 60 גרם גבינה מגורדת, מלח לפי הטעם, מערבבים הכל היטב ומשמשים כמילוי לפשטידת שמרים לא), מנה – 250 גרם.

ארוחת ערב: סלט תפוחי דלעת (קוצצים דק את הדלעת והתפוח לרצועות, מוסיפים קינמון ומיץ לימון), מנה – 250 גרם.

מאמרים בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button