דיאטת גזר

דיאטת גזר_6017724edfc3f.jpeg
גזר הוא ירק בריא ומזין המכיל כמות גדולה של מינרלים וויטמינים. זהו באמת מחסן של סיבים צמחיים, הסופג בצורה מושלמת חומרים רעילים ממערכת העיכול, כולל כולסטרול וחלקיקי מזון לא מעוכלים, ומשפר גם את תנועתיות המעיים, אשר משפיעה לטובה על עיכול המזון ועל ויסות הצואה.

גזר מכיל ויטמיני B, ויטמינים C, K, E, PP, ונחשבים למובילים בכמות הקרוטן. ירק שורש זה עשיר בזרחן, פלואור, אבץ, קובלט, נחושת, מגנזיום, ברזל, ניקל, יוד ותרכובות שימושיות אחרות. לפיכך, גזר יכול וצריך להיכלל בתזונה היומית.

דיאטת הגזר משלבת שני מאפיינים חשובים: היא עוזרת להיפטר מקילוגרמים מיותרים ומרווה את הגוף בחומרים המזינים החשובים ביותר ככל האפשר. לכן, לשימוש בגזר יש השפעה חיובית על מצב הכבד, הכליות, הראייה, מערכת הלב וכלי הדם, מצב העור והשיער, הריאות והקיבה.

התוויות נגד דיאטת הגזר: מחלות אקוטיות או כרוניות בכבד, בקיבה, בכליות, במעיים ובאיברים פנימיים אחרים, הריון, חסינות חלשה, הצטננות תכופה, ילדות וכו '.

במהלך דיאטת הגזר ניתן להוריד משקל בשניים או חמישה קילוגרמים, תלוי במשך הדיאטה ובסבלנות.

משך דיאטת הגזר נע בדרך כלל בין שלושה לעשרה ימים. לא מומלץ להקפיד על תזונה זו יותר מהתקופה שצוינה, בגלל המחסור האפשרי ברוב החומרים המזינים (במיוחד חלבונים ושומנים).

דיאטת הגזר שייכת לדיאטות חד-פעמיות, לכן במהלך שמירתה מותר לאכול רק גזר אחד, ליתר דיוק סלט גזר. הוא מוכן באופן הבא: קח שני גזרים גדולים ושפשף על פומפיה בינונית. הכל מעורבב ביסודיות, ואז מיץ לימון, כפית דבש, מעט מכל שמן צמחי, למשל, שמן זית, לספיגה הטובה ביותר של הוויטמינים המסיסים בשומן הכלולים בגזר, ופירות קצוצים (זה יכול להיות תפוז , תפוח, אגס או קיווי) מתווספים. כל החומרים מעורבבים שוב ביסודיות. יש לצרוך את הסלט לאורך היום במשך כל שלושת הימים, ולחלק את המנה הגדולה לכמה קטנים (גודל המנות אינו מוגבל מכיוון שאי אפשר לאכול הרבה סלט כזה).

בדרך כלל מומלצות חמש ארוחות ביום. כמשקאות במהלך דיאטת הגזר, ניתן להשתמש בתה שחור ירוק או לא חזק במיוחד, מים פשוטים או מינרליים. אתה יכול גם לשתות מיץ גזר פעם ביום במקום עוד ארוחת ערב של סלט גזר. כל יום צריך להכין מנה חדשה מהסלט. אם תרצה, ניתן להגדיל את כמות הגזר בסלט. מומלץ ללעוס את האוכל כראוי במהלך הארוחות כדי למזער את הלחץ על הקיבה.

תפריט דיאטת גזר משוער למשך שלושה ימים

ארוחות בוקר, צהריים, צהריים, תה אחר הצהריים – סלט גזר (לפי המתכון), מים מינרליים או פשוטים, תה חלש.

ארוחת ערב: מיץ גזר (250 מ"ל).

אם הדיאטה נמשכת יותר משלושה ימים, אז בנוסף לסלט הגזר, תוכלו להשתמש בחצי כוס חלב דל שומן או קפיר לארוחת הבוקר, ולהשתמש במיצי פירות בערב. מתבלים את הסלט לא רק בשמן צמחי, אלא גם בשמנת חמוצה, ופעם ביום מותר להשתמש בגזר מבושל במקום בגזר טרי.

לדוגמא תפריט דיאטה לגזר של עשרה ימים

ארוחת בוקר ראשונה: חצי כוס קפיר דל שומן (150 מ"ל).

ארוחת בוקר שנייה: סלט גזר וקיווי, מתובל בשמנת חמוצה (200 גרם), מים מינרלים (300 מ"ל).

ארוחת צהריים: סלט גזר וקיווי, מתובל בשמנת חמוצה (200 גרם), תה ירוק (300 מ"ל).

חטיף אחר הצהריים: סלט גזר ותפוחים מבושלים, מתובל בשמנת חמוצה (200 גרם), מים רגילים (300 מ"ל).

ארוחת ערב: מיץ פירות וגזר (300 מ"ל).

דיאטת הגזר היא דיאטה קפדנית למדי, לכן עליכם להיות זהירים במיוחד כשמפסיקים אותה. ביום הראשון ללא דיאטה, עדיף לא להעמיס יתר על המידה על הבטן. לדוגמא, תוכלו לאכול תפוחי אדמה מבושלים, מעט בשר רזה וירקות טריים לאורך כל היום. בימים הבאים תוכלו להגדיל בהדרגה את תכולת הקלוריות בתזונה על ידי הוספת דייסת חלב, מרקים עשירים ולחם.

כדאי עדיין לאכול אוכלים שומניים, מעושנים ומתוקים מאוד. מומלץ גם לוותר על אוכל מטוגן, משומר ומלוח.

יש להקפיד על המלצות דומות לפני שמתחילים בדיאטת גזר. כדי למנוע השלכות שליליות מהגוף, מומלץ מאוד להתייעץ עם רופא או תזונאי.

כי לשתף זה כיף

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *