דיאטותדיאטות הרזיה

דיאטה של התזונאי האמריקאי הרברט שלטון

ההוראות העיקריות במערכת או בתיאוריה של תזונה נפרדת גובשו על ידי התזונאי האמריקאי הרברט שלטון.
הוא היה זה, בפעם הראשונה בהיסטוריה, לאחר מחקרים רבים ושנים רבות של תרגול, נאלץ לדחוק את מטופליו לנטוש את התוספת, להשאיר רק מנת בשר או דג ולהשאיר כריכים בעבר.
שלטון בתיאוריה שלו טוען ומוכיח כי חלבונים, שומנים ופחמימות, הנכנסים למערכת העיכול, מפעילים אנזימים מסוגים שונים לעיכול, מה שעלול לגרום לקשיים בתהליכי עיכול ושיבושים בספיגת החומרים המזינים. יתר על כן, זה יכול להוביל למחלות כרוניות ועלייה מהירה במשקל.

כמובן שכמו מערכות כוח רבות, יש למערכת שלטון גם חסידים נלהבים וגם יריבים נלהבים לא פחות, הרואים במסקנות כאלה לא מדעיות ולא מוכחות.
עם זאת, למערכת יש צדדים חיוביים ושליליים:

היתרונות של תזונה נפרדת בשל התאמה כימית של מזונות הנצרכים במהלך הארוחות, תהליכי התסיסה והריקבון אינם מופעלים, מה שמצמצם את שיכרון הגוף האפשרי. הרווחה הכללית משתפרת, מתרחשת ירידה במשקל. ארוחות נפרדות יכולות להועיל גם למחלות כרוניות במערכת העיכול.

חסרונות אספקת חשמל נפרדת. כדי לעקוב כל הזמן אחר המערכת, יש צורך לפתח תזונה מיוחדת, הדורשת גם זמן וגם כוח רצון. לא כולם מצליחים להתרגל לאכול בנפרד בגלל תחושת הרעב והדחייה של מוצרים רבים שנותנים טעם למנה.

שלטון גיבש את העקרונות הבאים של האכלה נפרדת:

1. אין לצרוך בו זמנית מזון פחמימתי וחומצי;
2. אין לצרוך ארוחות פחמימות מרוכזות וחלבונים בארוחה אחת;
3. אין להשתמש בחלבונים מרוכזים שונים בארוחה אחת;
4. אין לאכול שומנים יחד עם חלבונים;
5. אין לאכול פירות חמוצים עם חלבונים;
6. אין להשתמש בעמילנים ובסוכרים הניתנים לעיכול בארוחה אחת;
7. אין להשתמש במאכלים עמילניים שונים בארוחה אחת;
8. מלונים, אבטיחים, חלב אינם תואמים כל מוצר אחר;
9. בין הארוחות צריך להיות שעתיים לפחות.
10. שלוט בתאימות המוצרים על פי הטבלה.
11. כדאי לאכול רק כשאתה מרגיש רעב.
12. אסור לערבב שתיית מים עם צריכת מזון. כלומר, אי אפשר לשטוף אוכל; מומלץ לשתות לא יאוחר מ -10 דקות לפני הארוחות, ולא לפני 30 דקות לאחר פירות וירקות שאינם עמילניים, שעתיים לאחר אוכל עמילני; אחרי 4 – אחרי חלבון.
13. חייבים ללעוס אוכל בצורה היסודית ביותר.
14. לפני ואחרי האכילה אתה צריך לנוח. חטיפים בדרכים הם התווית!
15. כדאי לקחת אוכל אך ורק עם גישה חיובית.
16. כדאי לאכול במתינות, לקום מהשולחן להרגיש טוב עם קלילות.
17. אכלו אוכל פשוט. סלטים – ממעט מרכיבים, מנות ללא תבלינים ורטבים.
18. טמפרטורת המזון צריכה להיות בטווח של 20 עד 40-45 מעלות, תלוי בסוג המזון.
19. פירות וירקות גולמיים – מחצית מהתזונה היומית.
20. יש לקחת פירות וגרגרים בארוחה נפרדת, מבלי להפריע לשאר הכלים.
21. יש צורך להגביל בתזונה:
– סוכר מזוקק וכל מה שמוכן על בסיסו;
– כל מיני נקניקיות, חמוצים ומוצרים מעושנים;
– שמנים מזוקקים, מרגרינה ומיונז;
– קפה, תה, קקאו, משקאות קולה;
– ירקות ופירות מעופשים, איטיים;
– שימורי מזון, אבקת חלב ומרוכז.

מאמרים בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button