דיאטה ללא מלח

דיאטה ללא מלח

דיאטה ללא מלח היא ירידה במשקל עד 8 ק"ג תוך 14 יום.תכולת הקלוריות היומית הממוצעת היא 890 קק"ל.

האם חשבת אי פעם על כך שמרכיב חיוני לכאורה בבישול – מלח – יכול לעורר בעיות עם עודף משקל? העובדה היא שמלח שומר על נוזלים ויכול לעכב תהליכים מטבוליים בגוף. כתוצאה מכך אנו אומרים שלום למשקל עודף.
מערכת התזונה עליה אנו רוצים לדבר כעת אינה מרמזת על דחייה מוחלטת של המלח, אלא רק מציעה הפחתה בכמותו בתזונה. בואו ללמוד עוד על שיטה זו להרזיה.

דרישות תזונה נטולת מלח

אז הדרישות העיקריות של תזונה ללא מלח כוללות את הדברים הבאים.
אתה יכול להוסיף מלח למזון אם תרצה בכך. אך אין לעשות זאת במהלך הכנת המנה, אלא כשהיא כבר מוכנה. אנשים רבים מפיצים מזון רב, צורכים יותר ממה שהגוף זקוק לו, מלח, מבלי לשים לב לכך. אחרי הכל, לעתים קרובות אנו ממליחים את האוכל שלנו פעמיים – כשאנחנו מבשלים אותו ורגע לפני שאנחנו אוכלים אותו. זכרו שאחת המטרות שלנו היא להפחית את כמות המלח שנכנסת לגוף, אז המלחו את המנה המוכנה רק מעט.
לשיפור הטעם ניתן להוסיף בצל, שום, עשבי תיבול, תבלינים שונים ותבלינים. נסה זאת. ואתה תהיה מופתע איך הם יכולים לחדש מנות ולתת להם טעמים חדשים. התנהגות אכילה זו תורמת לפיתוח הרגלי אכילה חדשים, המסייעים עוד יותר לשמירה על הבריאות ועל הנתון הטוב.
כמובן שכמו בדיאטות אחרות, כדאי להקפיד על כללים מסוימים בתזונה נטולת מלח. לא רק שאי אפשר לאכול הרבה מלח, אלא צריך לזרוק מהדיאטה מנות שומניות ומתוקות, בשרים מעושנים, חמוצים, מרינדות לפחות לזמן מה. מומלץ לוותר על כבש ובשר חזיר, חטיפים מלוחים (כמו צ'יפס ואגוזים), דגים מיובשים, כבושים, יבשים, מרקים שומניים (גם בשר וגם דגים), נקניקים, נקניקיות ושאר מאכלים מזיקים ובעלי קלוריות.
זכור לגבי מתינות וכללי תזונה מאוזנת בריאה. מומלץ להוות את הבסיס לדיאטה בשר ודגים מבושלים דלי שומן, פירות ים, פירות, ירקות (רצוי שלא עמילנים), גרגרי יער חמוצים, מוצרי חלב דלי שומן וחלב, גבינה, ביצים, שיפון ולחם חיטה. ממשקאות, תה, ג'לי, קומפוטים מיובשים ללא סוכר מומלצים.
אתה יכול לחיות לפי הכללים של תזונה נטולת מלח במשך זמן רב, מכיוון שהיא אינה סותרת את עקרונות התזונה הנכונה וסביר להניח שהיא לא תהפוך ללחץ בגוף. במשך מספר ימים, אם אינך מרגיש אי נוחות, אתה יכול לנטוש מלח לחלוטין. אבל לא מומלץ לאכול ככה כל הזמן. אם יותר מדי מלח מזיק, אזי אי צריכת מספיק מלח עלולה להוביל לבעיות בריאותיות חמורות.
האם ידעת שמחסור כרוני במלח יכול אפילו להיות קטלני? לכן, אל תחשוב אפילו להיפרד ממלח באופן בלתי הפיך. קמצוץ של חומר זה ביום בהחלט לא יזיק. מדוע מלח כל כך שימושי? זה, במיוחד, מסייע בהובלת חמצן לדם, מה שבמובן המילולי משפיע על העובדה שאדם חי. כמו כן, חשוב לציין כי המלח מכיל כלור, הדרוש לשמירה על המצב התקין של מיץ קיבה, מרה, דם ומערכת העיכול בכלל. גם במקרה של מחסור במלח, השרירים סובלים, איכויותיהם התפקודיות מתדרדרות.
יחד עם זאת, עודף מלח בגוף יכול להוביל, בנוסף לנפיחות ולעודף משקל, שהזכרנו לעיל, לבעיות כאלה: לחץ דם גבוה, עומס יתר על הלב וכלי הדם, מחלות כליות, הפרעות מטבוליות ב הגוף והשלכות שליליות רבות אחרות … לדוגמא, נתרן, עתיר המלח, יכול אפילו לגרום לשבץ מוחי. הכליות והכבד מושפעים קשות ומוצפים עודף מלח. אז הביטוי הוא טוב במתינות במקרה זה מאוד רלוונטי.
באשר לצריכת המלח היומית, היא משתנה ותלויה בגורמים שונים. אם במזג אוויר קר, כשאנחנו כמעט ולא מזיעים, זה מספיק לגוף לקבל 5-7 גרם מלח ליום, אז בעונה החמה אפשר להגדיל את הגבול ל 20-30 גרם (אחרי הכל, עם זאת הגוף מאבד הרבה מהמלח שהוא זקוק לו).

תפריט דיאטה ללא מלח

תפריט לדוגמא, אם תחליט לרדת במשקל בתזונה נטולת מלח, עשוי להיות כדלקמן.
ארוחת בוקר : מנה קטנה של גבינת קוטג '(המשיכו מהצרכים הפיזיולוגיים שלכם, אל תאכלו יתר על המידה), פרוסת לחם (רצוי ללא מלח), תה עם חלב.
ארוחת בוקר שנייה : כמה תפוחים אפויים קטנים.
ארוחת צהריים : מרק או מרק פירה ופטריות, סלט ירקות. אתה יכול לאכול חטיף עם מנה קטנה של שרלוט עם תפוחים, או סתם פרי, או קומץ גרגרים לפי שיקול דעתך.
חטיף אחר הצהריים : תה ופרוסת לחם עם ריבה או שימורים.
ארוחת ערב : כמה תפוחי אדמה מבושלים וסלט ירקות (במקום השמן הרגיל, עדיף לתבל אותו ביוגורט דל שומן ומיץ לימון).
תפריט זה אינו ניתן לערעור. הדליקו את הדמיון והמציאו את התזונה הנוספת שלכם כדי שהמונוטוניות לא תשעמם אתכם, על בסיס הכללים הבסיסיים של דיאטה זו.

התוויות נגד תזונה נטולת מלח

לא מומלץ להקפיד על תזונה נטולת מלח לאנשים העוסקים בעבודה גופנית כבדה. כמו כן, בקרב מומחים, מחלוקות אינן מתפוגגות האם ניתן לאכול כך עבור נשים בעמדה מעניינת.
חובה כי לפני שתתחיל דיאטה נטולת מלח, עליך להתייעץ עם הרופא שלך, הן במהלך ההריון והן עם אנשים הסובלים לפחות מאלרגיה כלשהי.

היתרונות של תזונה נטולת מלח

הפלוס הבלתי מעורער שלה הוא האפקטיביות שלו. אנשים רבים עוברים לדיאטה הנ"ל ומתחילים להיפרד ממשקל קילוגרמים מיותרים די מהר. יש המציינים ירידה במשקל בשבועיים עד 8 ק"ג. מסכים, זו תוצאה מוחשית.
המנה התזונתית קרובה לתזונה נכונה רציונאלית, ומחולקת גם לשברים. לכן, ככל הנראה לא תתקלו בתחושת רעב חריפה, וירידה במשקל יחד עם התאוששות תהיה נוחה.

חסרונות של תזונה נטולת מלח

לא כולם יכולים להתרגל במהירות למאכלים לא מלוחים או מומלחים קלות. בעיני רבים הם נראים חסרי טעם ואינם מביאים שום הנאה. בגלל זה, חלק מהתזונה הזו מתקלקלת ולא יכולה להשלים את מה שהתחילו.
וכמובן, אם אתה רגיל לפנק את עצמך במעדנים עתירי קלוריות שונים, תצטרך להתאמץ ולהראות כוח רצון לפתח הרגל של תזונה נכונה ולהימנע מפיתויים.

ניהול מחדש של תזונה נטולת מלח

הדיאטה נטולת המלח אינה מייחסת לוח זמנים ברור לדבקות. העיקר, כפי שצוין לעיל, הוא בכלל לא לוותר על המלח. ואין צורך לדבר על דיאטה חוזרת.
פשוט הישאר על זה עד שתשיג את התוצאה הרצויה. ואז להוסיף בהדרגה מוצרים אחרים, ולא לשכוח להסתכל על המאזניים ולעקוב אחר החץ שלהם כך שכל מאמציך יהיו מוצדקים.

כי לשתף זה כיף

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *