כמה קלוריות יש ב-ערך תזונתי

בננה ערך תזונתי

בננה ערכים תזונתיים

100 גרם 1 חתיכה (בינוני)
פחמימות (ג) 22.84 38.83
חלבון (ג) 1.09 1.85
שומן (ג) 0.33 0.56
סיבים (ג) 2.6 4.42
כולסטרול (מ"ג) 0 0
נתרן (מ"ג) אחד 1.7
אשלגן (מ"ג) 358 608.6
100 גרם 1 חתיכה (בינוני)
סידן (מ"ג) 5 8.5
ויטמין A (iu) 64 108.8
ויטמין C (מ"ג) 8.7 14.79
בַּרזֶל 0.26 0.44

בננה, אחד הפירות הפופולריים ביותר, מושכת תשומת לב עם תכולת התזונה הגבוהה שלה. לפרי הקליפה רכה ועסיסית והיא בצבעים שונים כמו ירוק, אדום, צהוב וחום. בבננה אחת, שהיא כ-130 גרם במנה אחת, מכילה 110 קלוריות ו-30 גרם פחמימות. הפרי, שיש בו קלוריות גבוהות עקב פחמימות בצורת עמילן, בולט בתכולת האשלגן הגבוהה שלו. בנוסף, מנה אחת של בננה מכילה כ-1.5 גרם חלבון ו-3.5 גרם סיבים תזונתיים. בנוסף, בפרי, המכיל ויטמינים כמו ויטמין C, ויטמין B6, ריבופלובין, חומצה פנטותנית, ניאצין, חומצה פולית ומינרלים כמו נחושת, נתרן, מנגן, מגנזיום, זרחן וסידן, יש אפס שומן ואפס כולסטרול.

מהם היתרונות של בננה?

מהם היתרונות של בננה

הפרי עם תכולת סיבים גבוהה שומר אותך שבע לאורך זמן. מכיוון שהוא קל לעיכול, מומלץ במיוחד לבעלי בעיות קיבה.
בננה, המכילה כמות גבוהה של אשלגן, עוזרת לווסת לחץ דם גבוה ותפקודי לב.
הפרי, העשיר בויטמינים ומינרלים, תומך בהפרשת הסרוטונין, הורמון האושר, ומפחית דיכאון, עייפות ומתח.
* הויטמינים והמינרלים בתכולתו מחזקים את השיער, מונעים שבירה ומשווים לו מראה בהיר יותר.
בננה, המספקת את הוויטמינים והמינרלים הבסיסיים להם זקוק הגוף, מסייעת להגברת האנרגיה של הגוף.
בננה, פרי עשיר בנוגדי חמצון, מחזקת את מערכת החיסון של הגוף ומגבירה את העמידות למחלות.
בננות, שהן מהפירות המועדפים ביותר על ספורטאים, מפחיתות כאבי שרירים והתכווצויות שרירים הודות לתכולת הסידן, המגנזיום והאשלגן שבהן.

מהם היתרונות של קליפת בננה?

היתרונות של קליפת בננה

  • כמו פרי הבננה עצמו, גם הקליפה שלו מכילה רכיבים נוגדי חמצון. אם תמרחי את קליפת הבננה על העור על ידי עיסוי קבוע לאחר ניקוי הפנים, תוכל להיפטר מאקנה וכתמים תוך זמן קצר. הרכיבים נוגדי החמצון בתכולתו עוזרים לך לקבל עור תוסס וחלק יותר על ידי ביטול רדיקלים חופשיים הפוגעים בעור.
  • פילינג בננה בעל תכונת לחות לעור מונע היווצרות של קמטים ורגלי עורב, בעיקר בכך שהוא עוזר לשמור על מאזן הלחות של עור יבש.
  • הרכיבים בקליפת הבננה, בעלי תכונות אנטיביוטיות טבעיות, נוטלים את הגירוד והאדמומיות של העור במריחה על העור לאחר עקיצות יתושים וחרקים.
  • לכאבי ראש, כאשר שמים את קליפת הבננה על החלק הכואב של הראש, ניתן להקל על הכאב.
  • אם העיניים כואבות או שורפות, תוכל לסייע בהגנה על העיניים מפני קרני השמש המזיקות על ידי הנחת קליפות בננה על העפעפיים.

היסטוריה של בננה

היסטוריה של בננה

מקור הבננה, שניתן לייצר כיום כמעט בכל אזור בעולם ומגודל בעיקר באפריקה, נחשב לדרום מזרח אסיה, מלזיה, אינדונזיה או אוקיאניה. לבננה, פרי טרופי, היה צבע ירוק או אדום בימי קדם והיא נצרכה בבישול. חושבים שבננות, פרי עץ הנקרא "מוסה אקומינטה", תורבתו עוד מימי קדם, אפילו לפני האורז. הובל על ידי מלחים לאי הודו המערבית ולאיים הקנריים, הבננה חצתה לצפון אמריקה עם המיסיונר הספרדי פריאר תומאס דה ברלנגה. בננה, שהיא למעשה פרי מוטנטי, התגלתה על ידי ז'אן פרנסואה פוג'וט הג'מייקני ב-1836 כשהבחין שאחד העצים צהוב, לא ירוק או אדום.

איך מגדלים בננות?

איך מגדלים בננות

עץ הבננה, הגדל בכמעט 135 מדינות בעולם, ידוע כצמח העשבוני הפורח הגדול בעולם. לִפנֵי הַסְפִירָה גידול בננות בהודו מאז המאה ה-6 לפני הספירה. זה התחיל להיות מיוצר בסין במאה ה-2. עץ הבננה, שיכול לגדול עד 4-5 מטרים ב-9-10 חודשים באזורים טרופיים או סובטרופיים, יכול להגיע ל-10 מטרים בסך הכל. לכל עץ בננה יש 10-15 אשכולות בננה ועליהם 10-20 פירות.

באפריל מסירים את שורשי עץ הבננה ושתילים את השתילים ובחודש מאי השקיה כל שלושה ימים. הפרי מתחיל ללדת באוגוסט ומבשיל באוקטובר. מאחר שעונת החורף מתחילה 12 שבועות לאחר השתילה, הפירות מכוסים בשקית כדי למנוע מהם לקפוא. קציר הבננות מתחיל בספטמבר ואוקטובר ומגיע לשיא בינואר ופברואר. במרץ מסתיימת תקופת הקציר. הבננות שנאספו נשמרות במים כ-15 דקות והחלב צפוי לזרום כך שקליפותיהן לא יהיו מזוהמות. הפרי נאסף לפני הבשלתו ויש לשים לב לטמפרטורה וללחות הסביבה במהלך ההובלה. לא ניתן לגדל בננות הגדלות ב-17-26 מעלות בטמפרטורות מתחת ל-0 מעלות. העץ, שדורש הרבה מים בין מאי לנובמבר, מופרי שלוש פעמים בשנה.

באיזו עונה אוכלים בננות?

ניתן לצרוך בננות כמעט בכל עונה. צמח הבננה הענק, בעל תוחלת חיים של שנה, נקטף פעמיים בשנה הודות לנבטיו מאותו שורש. את הפרי, הנמכר לרוב בסתיו ובחורף, ניתן למצוא גם בעונות אחרות.

מה צריך לקחת בחשבון בבחירת בננה?

בחירת בננה

  • בבחירת בננה יש להקפיד שהקליפה לא תישבר. קליפת הבננה עוזרת לשמר את המרקם הרך של הבננה ולשמור על ניקיון הפנים הפנימי. הקליפה הפגומה גורמת להתקלקלות מהירה של תכולת העמילן הגבוהה של הבננה ולצמיחה של מיקרואורגניזמים מזיקים.
  • הקפידו לקנות בננות עם קליפה צהובה וכתמים עליהן. כתמים חומים מעידים על הכמות הגבוהה של נוגדי חמצון בתכולת הבננה. בנוסף, בזמן גידול בננות הוא מרוסס בכבדות כדי להגן עליו מפני מזיקים מזיקים. מסיבה זו, מומלץ לא לאכול את ראש וחלקי הבננה בזמן צריכתה.
  • אם אתם מתכוונים לקנות בננות ירוקות ולחכות להבשיל, כדאי לבחור את אלו שיש להן צורה הדוקה ואין עליהן כתמים חומים.
  • עדיפו לקנות בננות במנות. כאשר לוקחים את הבננה בזו אחר זו, זמן האחסון מתקצר. אתה יכול לשמור אותו זמן רב יותר על ידי רכישת בננות בכמויות גדולות.

איך מאחסנים בננות?

בננות מאוחסנות באופן אידיאלי בין 12 ל-15 מעלות. לכן שמירתו במקרר גורמת להכהות. ניתן לאחסן את הבננה הנרכשת בחלק לא חם במיוחד במטבח על ידי עטיפתה בשקית או בחומר נייר. אם קניתם את הבננה בצורה ירוקה, כדאי לשים אותה בשקית נייר ולהמתין בחוץ כדי להבשיל. הבננות בשלות כי הן מתחילות להירקב מתחת ל-12 מעלות. במהלך תהליך ההבשלה, כדאי להרחיק את הבננות מפירות אחרים. כי בזמן שהבננה מבשילה היא פולטת גז שנקרא אתילן, והגז הזה גורם לפירות אחרים להידרדר. אם רוצים לאחסן את הבננה במקפיא, חותכים אותה לשלושה-ארבעה חלקים ומכניסים לשקית ההקפאה, מוציאים את האוויר ומכניסים למקפיא לאחר שסוגרים היטב את הפה. הדרך היעילה ביותר לאחסן בננות היא לעטוף את גבעול הבננה בניילון נצמד.

איך צורכים בננה?

ברגע שהבננה בשלה, ניתן לצרוך אותה ישירות על ידי קילוף הקליפה. בננה, בעלת ארומה ייחודית, היא בין הפירות המועדפים ביותר בתעשיית המזון. ניתן להכין משקאות כמו סלטי פירות, מילק שייק ושייקים עם בננות. בננה, שיוצרת טעם מעודן בפודינג, עוגיות ועוגות, אפשר לצרוך גם על ידי הוספת תערובת של יוגורט ושיבולת שועל למי שרוצה לאכול ארוחת בוקר ממריצה.

מאמרים בנושא

תגובות 17

  1. A comprehensive search was performed on PubMed, Web of Science and Google scholar, using the terms breast cancer AND aromatase inhibitor AND ocular side effects discreet cialis meds The further observation of MMP 9 downregulation reflected the anti migratory potential of SF PEGylated Fe 3 O 4 AuNPs in SKBR3 cells

  2. I agree with everything you've said in your post; it's clear that they're all very persuasive and will work. Nevertheless, the posts are too short for newcomers; could you maybe make them a little longer the next time? I'm grateful for the post.

  3. I loved as much as youll receive carried out right here The sketch is attractive your authored material stylish nonetheless you command get bought an nervousness over that you wish be delivering the following unwell unquestionably come more formerly again as exactly the same nearly a lot often inside case you shield this hike

  4. 귀하의 플랫폼에서 제공하는 귀중한 콘텐츠에 대해 진심으로 감사의 말씀을 전하고 싶습니다. 지식 공유에 대한 귀하의 의지는 분명하며 귀하가 제공하는 풍부한 정보를 더 많이 탐색할 수 있기를 기대합니다. 이렇게 보람찬 학습 경험을 만들어주셔서 감사합니다!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button